Vídeos, power points i qüestionaris de Tercer de la ESO

dimecres, 11 de novembre del 2015

Treball Cooperatiu

COM FER UN JOC DE TAULA

Els divendres, com ja sabeu, realitzem treball cooperatiu. Aquesta setmana haureu de realitzar un joc de taula en grups de tres persones.

Com haurà de ser el joc? Recorda que la vostra imaginació i creativitat serà el més important. El tema del joc podrà ser qualsevol que hem vist al llarg del curs de Socials, com per exemple, el mapa de Catalunya, els sectors (primari, secundari, terciari), les dones d’Enric VIII, la Indquisió, les civilitzacions precolombines…

Quins passos hauré de seguir?

SESSIÓ 1. PLUJA D’IDEES
1.       Anota les teves idees i allò que necessitaràs per jugar.
2.       Determina l’edat dels jugadors i la quantitat de jugadors.
3.       Nivell de complexitat (estratègia, atzar dels daus…)
4.       Anota les regles bàsiques.

SESSIÓ 2: PROBAR EL JOC
1.       Abans de fer el definitiu, realitza un prototip o esborrany com el que surt a la imatge.
Imagen titulada Make Your Own Board Game Step 7 preview
2.       Crea les fitxes o cartes i prova’l.
3.       Tingues en compte que has de crear un camí, un inici, un final, llocs on et puguis salvar…
4.       Prova’l i anota els canvis que hauràs de realitzar.

SESSIÓ 3. LA CREACIÓ
1.       Es l’hora de crear el joc. Agafa una cartolina i allò que necessites i endavant.
2.       Decora’l i pinta’l.
3.       Endavant!



Pel.lícula del "Nuevo Mundo"

Vídeo: Els maies
Apunta al teu dossier quins són els misteries dels maies.







TREBALL COOPERATIU: FEM UN DIARI
Benvinguts a la classe de Ciències Socials de tercer!
Com sabeu, els divendres fem treball cooperatiu. Això vol dir que heu de ser autònoms, i que us podeu ajudar els uns als altres perquè treballeu en equip.
El treball cooperatiu d’avui consisteix en realitzar un diari explicant les notícies d’actualitat i que estem estudiant a Socials. En aquest cas, al voltant del canvi climàtic. Com sabeu, aquesta mateixa setmana s’han reunit els líders de tots els països per tractar el tema dels canvis de temperatura, el fet que hi hagi tanta contaminació o pol·lució i com afecta a la població a la seva salut, el perill que morin diferents animals...
Per tant, heu de fer un diari i escriure una notícia sobre aquest tema. 
Com ho faré? Teniu dues opcions:
A)     Escriure un diari entre tots. Cada un de vosaltres s’encarregarà de fer una pàgina. Cada pàgina tindrà una noticia principal, amb el seu titular corresponent i la seva fotografia, que serà un dibuix. A més, podeu afegir altres noticies menys importants. Recordeu numerar les pàgines i que totes tinguin un format similar, és a dir, una mida, un dibuix.. semblant.

B)     Cadascú fa una portada diferent, indicant a la pàgina el titular de la principal noticia, el nom del diari, la data, diverses fotografies...

Com es fan les noticies?
Primer de tot heu de pensar un tema per la noticia principal, tenint en compte que hem de parlar del canvi climàtic.
Un exemple d’un titular d’una noticia podria ser: “Han aparegut pingüins a Pineda pel canvi climàtic”
I a continuació, escriure el desenvolupament de la notícia amb una explicació mínima de 200 paraules i la seva corresponent fotografia, en aquest cas un dibuix.
La resta de noticies, menys importants, que podeu incloure al diari poden tenir una extensió de 30 paraules. Totes elles han d’anar acompanyades del seu respectiu dibuix.

Activitat 7

Mapa mut d'Amèrica del Sud

Activitat 6

Mapa mut d'Amèrica

Activitat 5

Mapa mut d'Àsia

Activitat 4

Mapa mut d'Àfrica

Activitat 3

 

         L’ONU                                                              06/11/2015
Bon dia a tothom!
Com ja sabeu els divendres fem treball en grup, el que vol dir que heu de ser autonoms i ajudar-vos els uns als altres. Segur que entre tots vosaltres sabeu la resposta a tots els dubtes!
 Aquesta setmana realitzarem el tema de la ONU i com aquesta organització ha intervingut en diferents països on hi havia conflictes bèl.lics.

I com ho farem?
Primer de tot, haurem de resseguir amb un color, rotulador, punta fina o boligraf de color blau totes les costes, és a dir, tots els llocs on hi toqui l’aigua dels mars i els oceans.
Després, haurem de pintar de color o rotulador vermell tots els països que hi ha a la tabla perquè representen els països on ha intervingut la ONU.
Per saber on es situen concretament, ens ajudarem dels atles. Això vol dir que tindreu tambè una feina de recerca.
I ja haurem acabat?
Gairebé! Només faltarà pintar la resta de països d’un mateix color segons sigui el seu continent. Per exemple, els països de l’Àsia de color verd, Àfrica de color groc, Europa de color de rosa...
Que la força de la imaginació i la creativitat
us acompanyi!

Senyalitzar en un mapa mut del món on esta present la ONU al llarg dels diferents païssos en conflicte. Pintar-los en vermell. Tambè resseguir de color blau la costa.


Activitat 2 (2-3 sessions)

Hola! bon dia a tothom! 

Primer de tot recorda que estem treballant en grup. Per tant, segur que algú de nosaltres sap les respostes. Hem de cooperar entre nosaltres i tractar de ser autònoms!

Aquest mes estem treballant el tema de la Unió Europea i fins i tot hem fet un control que a ben seguer ens ha anat molt bé. És per aquest motiu que avui divendres treballarem sobre un eix cronològic de la Unió Europea i dels països que s'han anat sumant aquest anys. 
Però com ho farem? Com sabem quins països són?

1. El primer pas és llegir entre tots el text que ens ha tocat per veure quins anys hem de fer i localitzar quins països hem de representar.
2. Agafar una cartulina. Ha de tener 1 metre de llarg (100 cm) i 20 cm d'amplada. 
3. Ara es tractar d'escriure els anys a la cartulina. Per cada 10 cm fem un any. Exemple: Del centrimetre 20 al 30 és l'any 1950-1951-1952...

3. Pintem tota la cartulina d'un mateix color. Exemple verd. Estaria molt bé començar amb un verd fluix i a mesura que van passant els anys pintar-ho d'un color verd més fort.



3. Amb els països que haviem localitzat, dibuixem i pintem les seves banderes. Si algú s'anima també pot dibuixar alguna cosa representativa d'aquella època. Exemple: Si el text parla de l'euro, dibuixar una moneda.
4. Les banderes i els diferents dibuixos han de tenir una mida aproximada de 15 cm (horitzontal) i 10 cm de vertical.
5. Ho enganxem a la paret.

Tots els companys veuran allò que hem dibuixat i representat!! 

Ànims i bona sort!

Més info a:
http://www.leceonline.org/ue_historia.asp

Grup 1

Europa per la pau – Inici de la cooperació

La Unión Europea nació con el anhelo de acabar con los frecuentes y cruentos conflictos entre vecinos que habían culminado en la Segunda Guerra Mundial. En los años 50, la Comunidad Europea del Carbón y del Acero es el primer paso de una unión económica y política de los países europeos para lograr una paz duradera. Sus seis fundadores son Alemania, Bélgica, Francia. Ese periodo se caracteriza por la guerra fría entre el este y el oeste. Las protestas contra el régimen comunista en Hungría son aplastadas por los tanques soviéticos en 1956; al año siguiente, la Unión Soviética toma la delantera en la carrera espacial al lanzar el Sputnik 1, primer satélite artificial. También en 1957 se firma el Tratado de Roma, por el que se constituye la Comunidad Económica Europea (CEE) o «mercado común».

Grup 2

1960 - 1969

Els «vibrants 60» – una etapa de creixement econòmic

En los años 60 surge la «cultura joven», avivada por grupos musicales como los Beatles que atraen a muchedumbres de adolescentes dondequiera que vayan, contribuyen a estimular una revolución cultural y agrandan la brecha generacional. Es un buen momento para la economía, favorecido, entre otras cosas, porque los países de la UE dejan de percibir derechos de aduana por las transacciones comerciales entre sí. También acuerdan ejercer un control conjunto de la producción alimentaria y, de este modo, se garantiza un abastecimiento suficiente que, incluso, llega a desembocar pronto en el excedente de producción agrícola. Mayo de 1968 es recordado por la revuelta estudiantil en París, y muchos cambios en la sociedad y los hábitos de vida se relacionan con la llamada «generación del 68».
Feia uns anys es van ajuntar països com Luxemburg i els Països Baixos i Italia (ajuntar després amb els països dels anys 50)


Grup 3

1970 - 1979

La Comunitat creix – primera ampliació

El 1 de enero de 1973 Dinamarca, Irlanda y el Reino Unido entran a formar parte de la Unión Europea, con lo que el número de Estados miembros aumenta a nueve. La guerra araboisraelí de octubre de 1973, breve pero brutal, da lugar a una crisis de la energía y a problemas económicos en Europa. Con el derrocamiento del régimen de Salazar en Portugal en 1974 y la muerte del general Franco en España en 1975 desaparecen las últimas dictaduras «de derechas» de Europa. La política regional de la UE empieza a transferir grandes cantidades para crear empleo e infraestructuras en las zonas más pobres. El Parlamento Europeo aumenta su influencia en los asuntos de la UE y, en 1979, es elegido por vez primera por sufragio universal.


Grup 4

1980 - 1989

Europa cambia de cara - la caiguda del mur de Berlín

El sindicato polaco Solidarność y su dirigente, Lech Walesa, se hacen famosos en Europa y en todo el mundo tras las huelgas de los astilleros de Gdansk en verano de 1980. En 1981 Grecia pasa a ser el décimo miembro de la UE, y, cinco años más tarde, se suman España y Portugal. En 1986 se firma el Acta Única Europea, tratado que constituye la base de un amplio programa de seis años, destinado a eliminar las trabas a la libre circulación de mercancías a través de las fronteras de la UE, y que da origen, por ello, al «mercado único». El 9 de noviembre de 1989 se produce un vuelco político importante cuando se derriba el muro de Berlín y, por primera vez en 28 años, se abre la frontera entre las dos Alemanias, que se reúnen pronto en un solo país.
Grup 5

1990 - 1999

Europa sense fronteres

Con la caída del comunismo en Europa central y oriental los europeos se sienten más próximos. En 1993 culmina la creación del mercado único con las «cuatro libertades» de circulación: mercancías, servicios, personas y capitales. La década de los noventa es también la de dos Tratados: el de Maastricht, de la Unión Europea, de 1993, y el de Amsterdam de 1999. Los ciudadanos se preocupan por la protección del medio ambiente y por la actuación conjunta en asuntos de seguridad y defensa. En 1995 ingresan en la UE tres países más, Austria, Finlandia y Suecia. Los acuerdos firmados en Schengen, pequeña localidad de Luxemburgo, permiten gradualmente al ciudadano viajar sin tener que presentar el pasaporte en las fronteras. Millones de jóvenes estudian en otros países con ayuda de la UE. La comunicación se hace más fácil a medida que se extiende el uso del teléfono móvil y de Internet.

Grup 6

2000 – 2009

Nova ampliació

El euro es la nueva moneda de muchos europeos. El 11 de septiembre de 2001 pasa a simbolizar la guerra contra el terrorismo después de que unos aviones secuestrados se hagan estrellar contra edificios de Nueva York y Washington. Los países de la UE empiezan a colaborar mucho más estrechamente contra la delincuencia. Las divisiones políticas entre la Europa del este y del oeste se dan por zanjadas definitivamente cuando en 2004 diez nuevos países ingresan en la UE, seguidos de otros dos en 2007. En septiembre de 2008 una crisis financiera sacude la economía mundial, haciendo que se estreche la cooperación económica entre los países miembros de la UE. El Tratado de Lisboa, que aporta a la UE instituciones modernas y métodos de trabajo más eficientes, es ratificado por todos los países de la UE antes de entrar en vigor el 1 de diciembre de 2009.
A partir del 1 de enero del 2007 ingresan en la Unión Europea dos nuevos países: 
Bulgaria y Rumanía.

Una dècada d'oportunitats 

La nueva década arranca con una grave crisis económica, pero también con la esperanza de que las inversiones en nuevas tecnologías ecológicas, más respetuosas con el clima, junto con una cooperación europea más estrecha, produzcan crecimiento y bienestar duraderos.
A partir del 1 de julio del 2013, Croacia ingresa en la Unión Europea como nuevo estado miembro.


Activitat 1 (2 sessions)

Pintar i senyalar en un mapa mut d'Europa els diferents païssos amb les seves respectives capitals. 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada